اثر آهنگسازان نوجوان ایرانی در دانمارک به اجرا درآمد

تاریخ خبر: ۵ آذر ۹۶

گروهی از آهنگسازان نوجوان ایرانی که برای شرکت در فستیوال موسیقی NYT (music. Birkeroed) به کپنهاگ دانمارک سفر کرده بودند، روز گذشته اثرشان در این شهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطعه ساخته شده توسط گروهی از آهنگسازان نوجوان ایرانی؛ شنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) در فستیوال موسیقی NYT (music. Birkeroed) در سالن فرهنگسرای ماریه هالم در کپنهاگ دانمارک به اجرا درآمد.

این فستیوال به مدیریت پروفسور مونز کرستنسن و دکتر امیرمهیار تفرشیپور برگزار شد.

این اثر پس از تلاش چند ماهه آهنگسازان نوجوان کشورمان برای سهنوازی سنتور، ویولنسل و پیانو براساس افسانه بیژن و منیژه از شاهنامه فردوسی ساخته شده است.

نوازندگان این اثر مسیح افقه (سنتور )، آدام استانیتسکی (ویولنسل) و کریستینه بیارکو (پیانو ) بودند. همچنین در این فستیوال به سفارش انجمن موسیقی بیرکرود قطعاتی از مونز کرستنسن آهنگساز دانمارکی، برن هانشکه آهنگساز آلمانی و امیر مهیار تفرشی پور آهنگساز ایرانی ساخته و به اجرا درآمد.

در این فستیوال برنامههای متعددی از دانش آموزان مدارس و آموزشگاههای کپنهاگ نیز به اجرا درآمد و آهنگسازان ایرانی قطعات محلى ایرانی را نواختند.

این پروژه با همکاری آموزشگاه موسیقی ریشه در خاک، سفارت دانمارک در ایران و انجمن موسیقی معاصر بیرکرود و فرهنگسرای ماریه هالم به مدیریت آقای آرنه برگزار شد.

قرار است این برنامه روز دوشنبه ۶ آذر ماه در دانشگاه کوپنهاگ نیز اجرا شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا