اختتامیه اولین دوره جشنواره عروسک‌های داستانی برگزار می شود

تاریخ خبر: ۲۰ دی ۹۶

آیین پایانی اولین دورهجشنوارهعروسکهای داستانی روزهای ۲۶ و ۲۸ دیدر موزهعروسک و فرهنگ ایران برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین پایانی اولین دورهجشنوارهعروسکهای داستانی روزهای ۲۶ و ۲۸ دیدر موزهعروسک و فرهنگ ایران برگزار میشود.

این مراسم شامل دو برنامهویژه برای دوستداران کتاب و عروسک در ۲ روز است. روز سهشنبه، کارگاه «چگونه عروسکهای داستانی بسازیم؟» از ساعت ۱۸ تا ۲۰ زیرنظر مسعود ناصری (نویسنده، پژوهشگر و عروسکسازبرگزار خواهد شد

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با مبانی ادبیات کودک و نوجوان، شیوهاستفاده از شخصیتهای داستانی برای طراحی عروسک، ویژگیها و استانداردهای ساخت عروسکهای کتابمحور است. گذراندن این دوره راهنمای خوبی برای علاقمندان به شرکت در دورهدوم جشنوارهی عروسکهای داستانی خواهد بود.

روز پنجشنبه، ۲۸ دینیز آیین پایان اولین دورهجشنوارهعروسکهای داستانی با معرفی برگزیدگان نهایی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در موزهعروسک و فرهنگ ایران برگزار خواهد شد. قصهگویی، نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه از عروسکهایی که در اولین دورهاین جشنواره پذیرفته شدهاند، از برنامههای جنبی این روز است.

شرکت در مراسم پایانی جشنواره و بازدید از  نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان است.

اولین دورهجشنوارهعروسکهای داستانی توسط نشر افق (کتابهای فندق) و موزهعروسک و فرهنگ ایران با هدف طراحی و ساخت عروسک شخصیتهای داستانی، روزهای ۲۶ و ۲۸ دیدر موزهعروسک و فرهنگ ایران برگزار میشود.

منبع: خبرگزاری مهر