اولین مجموعهٔ صوتی گروه «آدمک» رونمایی شد

تاریخ خبر: ۱ مهر ۱۳۹۴

موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی:

هم‌زمان با برگزاری چهارمین کارگاه‌ تابستانی آدمک، از اولین مجموعهٔ صوتی منتشر شده توسط این گروه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، مجموعهٔ «نمک» (نغمه‌های محلی برای کودکان) -که در دو نسخهٔ باکلام و بدون‌ کلام در اختیار شنوندگان قرار می‌گیرد- حاصل تلاش گروه «آدمک» است برای بازگرداندن ریشه‌های بومی و ایرانی به فرهنگ شنیداری کودک و نوجوان. در این مجموعه تلاش شده‌ است با استفاده از بُن‌مایه‌های آموزش‌محور‌ِ نگرش‌ِ اُرف‌-شول‌وِرک در تنظیم قطعات، در کنار ملودی‌های آشنا، فضای صوتی نویی ایجاد شود تا افزون بر اهداف فرهنگی، اهداف آموزشی را نیز پی بگیرد.

گروه آدمک (آموزش و دانش مـوسیقی کـودک) از سال ۱۳۹۰ خورشیدی، با همراهی گروهی از دانش‌آموخته‌گان دانشکدهٔ کارل اُرفِ دانشگاه موتسارتِئوم (سالزبورگ – اتریش)، با هدف گسترش آگاهی و بسترسازی مناسب برای افزایش مهارت‌های مربیان موسیقی کودک، فعالیت خویش را آغاز نمود. این گروه که از سال ۱۳۹۳ با ثبت رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان موسسهٔ هنری «پندار پویای آدمک» فعالیت خود را ادامه داده‌ است، تلاش می‌کند با دیدی باز و ذهنی پذیرا، شیوه‌های نوین آموزش موسیقی را بررسی کند و فضایی مناسب را جهت تبادل اطلاعات و اندیشه‌ها، میان مربیان موسیقی در سراسر کشور فراهم آورد.

تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی‌-تصویری موسیقایی، گردآوری کتاب و مقاله‌های مرتبط با موسیقی کودک، ارائهٔ خدمات مشاوره‌ای، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و کارگاهی در زمینهٔ موسیقی کودک، برگزاری اجراهای صحنه‌ای و هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرهای مختلف ایران از مهم‌ترین فعالیت‌های آدمک به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که فروش سراسری این مجموعه در شهرکتاب‌ها و فروشگاه‌های معتبر کتاب و تولیدات صوتی تهران و شهرستان از روز شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۴ توسط «مرکز پخش موسیقی ر‌ها» آغاز شده‌ است.