برنامه‌های کانون برای هفته کتاب

تاریخ خبر: ۱۶ آبان ۹۶

برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، با تکیه بر شعار «آینده روشن، با خانوادهکتابخوان» در روزهای هفته کتاب ۶۰ نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در مراکز فرهنگیهنری سراسر کشور، فروشگاههای کانون و مراکز سیار روستایی، مرزی و عشایری و مدرسهها حضور مییابند.

بر همین اساس، کانون اهدای کتاب به مناطق و مدارس محروم و بیمارستانهای کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، «مراسم جشن امضا در مراکز فرهنگی هنری، مدارس و فروشگاهها»، برگزاری «نشست نقد و بررسی کتابهای کانون با حضور نویسندگان، اعضای مراکز، مربیان و منتقدان ادبی»، «برپایی نمایشگاههای کتاب در مدارس سراسر کشور با حضور نویسندگان و شاعران کودکان و نوجوانان»، «رونمایی از سه مجموعه کتاب کانون»، و «برگزاری مسابقه عکس اینترنتی در پرتال کودک ۲۴» بخشی از برنامههای این هفته خواهد بود.

پیشتر نیز با انتشار کتابچه‌ «شیوهنامهکتابخوانی» که در اختیار مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قرار گرفته است، مربیان و اعضای کانون به استقبال این هفته رفته بودند.

کتابچه‌ «شیوهنامهکتابخوانی» در پنج موضوع کلی مخاطبان را با فعالیتهای منطبق بر سند چشمانداز ۱۰ سالهکانون آشنا میکند.

این کتابچه ضمن بیان راهبردهای سند چشمانداز ۱۰ سالهکانون قصد دارد فرآیند خواندن را با لذت، کنجکاوی و پرسشگری همراه کند.

برگزاری مسابقهطراحی پوستر، اقدامپژوهی با محوریت کتاب و کتابخوانی، مسابقهطرحهای کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشن کتاب و برپایی نمایشگاه برخی از دستورالعملهایی است که همراه با فرمهای مربوطه در این کتابچه منتشر شده است.

قرار است گزارشهای مرتبط با این فعالیتها که از تابستان آغاز شده، تا ۱۵ آذر از سوی مراکز استانها منتشر شود.

مجموعه اقلام تبلیغاتی شامل پوستر، بروشور و تیزرهایی نیز برای معرفی مجموعه کتابهای کانون تولید و منتشر خواهد شد و همراه با پوستر این هفته با تصویرگری و طراحی سیدمیثم موسوی به دست مراکز کانون سراسر کشور خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا