برگزاری مراسم ۵۵سالگی شورای کتاب کودک

تاریخ خبر: ۳ بهمن ۹۶

مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک برگزار میشود.

به گزارش ایسنا، این مراسم روز سهشنبه ۲۴ بهمنماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برپا خواهد شد.

جزئیات مراسم ۵۵ سالگی شورای کتاب هنوز مشخص نشده است.

شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگیپژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده است. این سازمان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت میکند و اعضای آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر حدود ۷۰۰ عضو (رسمی و وابسته) دارد و بنا بر اعلام، هزینههای خود را از راه حق عضویت، حمایتهای مردمی، اجرای پروژههای فرهنگی و حقالتالیف فرهنگنامه به دست میآورد.

کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی برای کودکان و نوجوانان، کمک به اعتلای کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، کمک به دسترسی هرچه بیشتر کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی برای خلق آثار باارزش ادبی و اطلاعاتی، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش افراد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، مشاوره، تبادل نظر و گفتوگو با پدیدآورندگان، صاحبنظران و مخاطبان کودک و نوجوان، والدین، کتابداران و مربیان، ارتباط فعال و مستمر با سازمانهای داخلی، خارجی و افراد (حقیقی و حقوقی)، تهیه آثار نمونه مانند فرهنگنامه کودکان و نوجوانانو ایجاد سازمان مناسب برای تدوین آن ، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گردآوری منابع و ارائه خدمات کتابخانهای و ایجاد کتابخانههای کوچک از اهداف شورای کتاب کودک اعلام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا