برگزیدگان جشنواره سرودخوانی کانون تهران معرفی شدند

تاریخ خبر: ۹ اسفند ۱۳۹۶

پس از دو روز رقابت ۲۱ گروه سرود از مراکز کانون استان تهران، برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، برترین سرودخوانی اعضای مراکز کانون استان، که طی دو روز سوم و چهارم اسفندماه ۱۳۹۶ در این جشنواره به رقابت پرداختند، امروز نهم اسفندماه در آیین اختتامیه معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

هیئتداوران اینجشنوارۀ استانی که متشکل از  آرش لطفی، مهدی محمدیان و نوشین صدری زاده بود، از میان ۲۱ گروه سرود، سه گروه را بهعنوان برگزیده و یک گروه را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخشی از بیانیه هیئتداوران آمده:

جشنواره سرودخوانی با خواست یزدان و مهرخوانیها و مهرنوازیهای کودکان و نوجوانان کانون استان تهران و همت و تلاش مربیان و کارشناسان و مسئولین به پایان رسید. خدا را شاکریم که با گوش جانودل بیننده و شنونده هنر شمایان بودیم. امید اینکه هرسال پر ساز و سرودتر در این جشنواره کنار یکدیگر آییم.

گروه داوران جشنواره سرودخوانی سال ۹۶ کانون در راستای بهتر شدن این آیین در جشنواره پیشرو و نیز تفکر بیشتر مخاطبان بر روی برخی گزینهها ، آنها را کوتاه برمیشمرد:

۱–  لزوم همراهی کارشناس موسیقی با جشنواره از ابتدا تا انتها در راستای درک و بهینهسازی شرایط موسیقایی مراکز استان و پیشرفت روند فعالیت موسیقی در جامه جشنواره سرود.

۲–  لزوم ایجاد یک فرآیند موسیقی پژوهی  در مراکز برای آشنایی بیشتر و عمیقتر مربیان و اعضا با مبانی ساده موسیقی

۳–  پرهیز از اجراهای تکراری در هر جشنواره ضرورتی است که ما را با فضاها و نغمهها و تجربههای تازهتری آشنا میسازد. انجام یک کار در دو سال متفاوت ولو در دو مرکز متفاوت، هم تکرار تجربه قبل و استقبال نکردن از رویکردها و تجربههای نوبه نو است.

۴تجربه فضاهای تازهتر موسیقی و کلام بهویژه در حوزه ایجاد پلیفونیک و چندصدایی و لزوم توجه به زینتهای آوازی در اجرا.

بر اساس رأی هیئتداوران و بدون اولویت، گروه سرود اعضای نوجوان دختر مرکز شماره ۳۹  بانام « ایران سربلند»، گروه سرود اعضای نوجوان مرکز شماره ۲ با عنوان« خلیج فارس» و گروه سرود مرکز شماره ۴۲ «مادرم ایران» بهعنوان سه گروه برگزیده معرفی شدند.

همچنین در بخش شایسته تقدیر نیز گروه سرود اعضای نوجوان مرکز اسلامشهر یک، با نام « پروانه » به دلیل پیشرفت قابلتوجه در تمرینات و آموزشها و حضور مداوم اعضا در این فعالیت موردتقدیر قرار گرفت.

گفتنی است در این مراسم، محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان نیز به سخنرانی پرداخت و از برگزار کنندگان این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.  

آیین پایانی جشنواره سرودخوانی اعضای مراکز کانون استان تهران،  ساعت۱۴ روز چهارشنبه نهم اسفند ۱۳۹۶ در سالن غدیر مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون با حضور جمعی از معاونان، کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز کانون استان برگزار شد.


منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان