تهران رنگ کودکی گرفت

تاریخ خبر: ۱۹ مهر ۹۸

آثار برگزیدگان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» در سراسر تهران به پایتخت جلوه ویژه‌ای بخشیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار برگزیدگان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» که ۲۸ نقاشی از ۵۲ اثر برنده این مسابقه سهم هنرمندان کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران بود در تابلوهای شهری در سراسر تهران در معرض نمایش گذاشته شد.

مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» سه‌شنبه ۱۶ مهر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تالار ایران مؤسسه فرهنگی صبا برگزار شد.

آثار ارسالی در دو بخش داوری شد که از این میان ۱۰ طلا، ۹ نقره و ۹ برنز سهم هنرمندان کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران شد.

بر همین اساس، ۲۴۸ تابلو در نواحی مختلف مناطق ۲۲گانه تهران از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به مناسبت هفته ملی کودک در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین نمایشگاه نقاشی از ۱۴۰ اثر منتخب مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» روز شنبه ۱۳ مهر هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک و با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا گشایش یافت.

مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» را اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار کرده است. این مسابقه با هدف مشارکت کودکان و نوجوانان شهر تهران در تحقق شعار تهران شهری برای همه و آشنایی آنان با محیط شهری برگزار شد.

به دنبال انتشار فراخوان مسابقه نقاشی کودکان تهران با موضوع «شهری که من دوست دارم» در تیر سال ۱۳۹۸، حدود ۹۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و آثار در گروه‌های سنی ۴ تا ۱۴ سال مورد ارزیابی و از میان ۱۴۰۰ اثر، ۱۴۰ اثر در نمایشگاه حاضر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین پایانی این نمایشگاه وعده کرد که زمان نمایش نقاشی‌های برگزیده این مسابقه در تابلوهای شهر تهران پس از هفته ملی کودک نیز ادامه یابد.

هفته ملی کودک طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ با شعار «آینده را باید ساخت» در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان