روایت ۵۲ قصه در بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی

تاریخ خبر: ۳۰ دی ۹۶

رقابت‌های بخش ملی و بین‌الملل بیستمین جشنواره‌ی ‌بین‌المللی قصه‌گویی در حالی دوم بهمن آغاز به کار می‌کند که ۴۴ قصه‌گو از سراسر ایران و ۸ قصه‌گوی خارجی در این رویداد فرهنگی به نقل داستان‌های خود می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۰ نوجوان برگزیده، یک پدربزرگ و یک مادربزرگ، مربیان قصه‌گوی کانون، قصه‌گویان آزاد، قصه‌گویان بخش فراگیر، ‌قصه‌گویان رضوی و قصه‌گویانی از ۸ کشور دنیا در این روزها قصه‌های خود را برای مخاطبان نقل می‌کنند.

بر اساس جدول منتشر شده، رقابت‌های بخش ملی در روزهای ۲ و ۴ بهمن ۱۳۹۶ خواهد بود. در رقابت بخش بین‌الملل که سوم بهمن برگزار می‌شود علاوه بر قصه‌گویان خارجی، چهار قصه‌گوی ایرانی نیز حضور دارند.

گفتنی است در روز نخست این رقابت‌ها دو قصه‌گوی برتر بخش فراگیر داستان‌های خود را نقل می‌کنند، ۱۰ قصه‌گوی نوجوان برتر این رقابت‌ها نیز در روز ۴ بهمن به روی صحنه می‌روند.

قصه‌گویان داخلی قرار است داستان‌هایی از شاهنامه؛ داستان‌هایی با محوریت امام رضا(ع)، داستان‌های بومی استان‌های مختلف و داستان‌هایی را از کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌ی کودک و نوجوان روایت کنند. در گزینش قصه‌گویان خارجی نیز سعی شده است تا علاوه بر معیارهای حرفه‌ای،‌ روایت داستان‌های متنوع از سراسر جهان برای مخاطبان ایرانی مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حضور علاقه‌مندان در تمامی این اجراها آزاد است و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ صبح و بعد از ظهر روزهای دوم و چهارم بهمن از ۱۴ تا ۱۷:۳۰ و تنها، روز سوم بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ میزبان این علاقه‌مندان خواهد بود.

مراسم پایانی و اهدای جوایز برگزیدگان صبح روز پنج‌شنبه ۵ بهمن برگزار می‌شود.

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان