معرفی ۵ میزبان مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره قصه‌گویی

تاریخ خبر: ۱۱ مهر ۱۳۹۶


مرحله
منطقهای رقابتهای بیستمین جشنواره قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از۳۰ آبان۹۶ فعالیت خود را آغاز میکند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، میزبانان پنج منطقه کشوری بیستمین جشنواره بینالمللی قصهگویی نیز معرفی شدند.

بر این اساس، نخستین جلسه هماهنگی با مدیران اجرایی حوزههای کشوری بیستمین جشنواره بینالمللی قصهگویی در حالی برگزار شد که پیش از آن استانهای آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان به عنوان حوزههای یک تا پنج کشوری معرفی شده بودند.

در این میان با ابلاغ احکام هادی یوسفزادهبیرق، جهانبخش قنبری، مهدی قربانی، عباسعلی دانافر و مهدی جمال،(مدیران کل کانون این استانها) ۱۸۴ قصهگو از۳۱ استان کشور رقابت خود را از۳۰ آبان تا اول دی ۱۳۹۶ برگزار خواهند کرد.

بر همین اساس در دیدار مسوولان این حوزهها با رضا قمرزاده دبیر جشنواره و معاون فرهنگی کانون، سازماننمای اجرایی جشنواره در حوزههای کشوری، برنامه زمانبندی و برنامههای پیشبینی شده در بخش اجرای قصهگویی و بخش علمی جشنواره، تعیین و ارایه شرح وظایف کمیتههای اجرایی در استانهای میزبان به بحث گذاشته شد.

بر اساس این خبر، استان آذربایجان شرقی میزبان۳۴ قصهگو از استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان، استان مرکزی میزبان۴۰ قصهگو از استانهای ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان و قم و استان اصفهان میزبان ۴۰ قصهگو از استانهای بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان خواهند بود.

همچنین ۲۸ قصهگو از استانهای هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد میهمان استان یزد میشوند و۴۲ قصهگو از استانهای البرز، تهران، خراسان رضوی و شمالی، گلستان، مازندران و سمنان میهمان استان سمنان خواهند بود.

بیستمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهمن ۹۶ در حالی برگزار خواهد شد که پیشتر محورهای بخش قصهگویی این جشنواره «قصهگویی آزاد» با درون مایه آموزشی، تربیتی (ویژه قصهگویان ایرانی و خارجی)، «رضوی» (ویژه قصهگویان ایرانی) و «ادبیات عامه و فولکلورشاهنامه و…» (ویژه قصهگویان ایرانی) اعلام شده بود.

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان