هفته جهانی بازی ۲۰۱۷ در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود

تاریخ خبر: ۶ آبان ۱۳۹۶

۲۹ اکتبر تا ۴ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۷ تا ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۶ هفته جهانی بازی نام‌گذاری شده است. در ایران برنامه‌های هفته جهانی بازی از امروز ۶ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا جمعه ۱۱ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

هفته جهانی بازی در سراسر جهان گسترش یافته است تا رویدادها را در همه‌ ۷ قاره جهان دربرگیرد. این هفته، آگاهی عموم مردم را از بازی و بازی کردن در کتابخانه‌ها افزایش می‌دهد. هفته جهانی بازی راهی ارزشمند برای کتابخانه‌ها و انجمن‌های آن‌ها است تا به هم بپیوندند و در جریان بازی کردن درگیر شوند.

هر سال در طول این هفته، کتابخانه‌ها از گرداگرد جهان در فعالیت‌های محلی و بین‌المللی در پیوند با بازی کردن شرکت می‌کنند. همچنین سازندگان بازی، به مناسبت این رویداد، برترین بازی‌های خود را اهدا می‌کنند و بازی‌های ویدیوئی خود را در دسترس صدها کتابخانه می‌گذارند. در سال ۲۰۰۸ این رویداد تنها دو پشتیبان در ایالات متحده امریکا داشت اما اکنون تعداد پشتیبانان این برنامه در سراسر جهان به طور پیوسته در حال افزایش است.

امسال در ایران، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از ۶ تا ۱۱ آبان‌ماه برنامه‌هایی ویژه را به مناسبت هفته جهانی بازی برای کودکان، نوجوانان، جوانان، خانواده‌ها، سالمندان، بازنشستگان و مربیان در نظر گرفته است.

تهیه خبر: فاطمه بدری
منبع: وب‌سایت کتابک