چاپ مجموعه «صدای چی بود؟» برای بچه‌ها/ شنیدن و یادگرفتن

تاریخ خبر: ۵ دی ۹۶

کتابهای شعر «صدای چی بود؟» سروده زهرا موسوی توسط نشر افق برای کودکان منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه کتابهای شعر «صدای چی بود؟» شامل سروده های زهرا موسوی، به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده اند. این کتابها در قالب مجموعه «کتاب های قندق» که توسط این ناشر و برای کودکان منتشر می شوند، به چاپ رسیده اند.

مجموعه مورد نظر ۵ کتاب دارد که قرار است بچه ها از طریق آن ها، یعنی شعرها و تصاویر چاپ شده در این کتاب ها، با طبیعت، شغل ها، خانه، خیابان و حیوانات آشنا شوند. تصویرگری کتاب های مجموعه نیز توسط حدیثه قربان انجام شده اند.

یکی از کتاب های این مجموعه، «تق و تق و تق رو چوبه/نجّاره میخ می کوبه» نام دارد که آن، بچه ها با صدای تق تق چکش و قریچ قریچ قیچی وآشنا می شوند. به این ترتیب به طور غیرمستقیم با انواع شغل ها آشنا خواهند شد. موسوی شعرهای این کتاب و دیگر کتاب های مجموعه را با الهام گیری از متل های قدیمی ایرانی سروده است.

کتاب بعدی، «چشمه می گه با قل قل/ می خوام برم پیش گل» نام دارد و سراینده با بهره گیری از صدای قل قل چشمه و خش خش برگ ها، بچه ها را با طبیعت و زیبایی هایش آشنا می کند.

در سومین کتاب، بچه ها از خلال شعر، صدای مع مع گوسفند و قورقور قورباغه ها را می شناسند و با حیوانات و ویژگی هایشان آشنا می شوند. این کتاب هم با نام «قوقولی قوقو خروس بود/منتظر عروس بود» چاپ شده است.

یکی دیگر از کتاب های این مجموعه «تَتَق تَتَق تقونه/ صدای چیه تو خونه؟» نام دارد. مخاطبان این کتاب هم به واسطه آشنا شدن با صدای قل قل سماور و قرقر چرخ خیاطی و دیگر لوازم منزل با این وسیله ها آشنا می شوند.

کتاب پنجم هم برای آشنایی کودکان با وسایل نقلیه سروده شده است. در این شعرها، درباره بوق بوق ماشین و بَبو بَبوی آژیر پلیس صحبت می شود. این کتاب هم «قان و قان و قان/ماشین مامان» نام دارد.

در ادامه بخشی از کتاب پنجم این مجموعه را می خوانیم:

دیرین دیرین

نه تق نه توق/ دیرین دیرین/ صدای چی بود؟ / ضبط ماشین

دیمبل و دیمبو ساز می زد/ صداش رسیده بود به صد/ دیرین دیرین، نیناش ناناش/جیغ جیغو جان، یه کم یواش!

ویژ و ویژ و ویژ

نه تق نه توق/ ویژ و ویژ و ویژ/صدای چی بود؟ / قیژ و قیژ و قیژ

یک موتور بی دقت/ با هشت نَه، ده تا سرعت/ با ویژ و ویژ و قون قون/ پرید توی خیابون

لاستیکو چرخِ موتوره خسته بود/ رو کمرش یه عالمه جعبه با کش بسته بود

همه کتاب های این مجموعه با ۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر