کارگاه آموزشی «چگونه فضای کودک محور داشته باشیم» برگزار می‌شود

تاریخ خبر: ۹ بهمن ۹۶

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه آموزشی «چگونه فضای کودک محور داشته باشیم» را روز جمعه چهارم اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار میکند.

در این کارگاه، شرکتکنندگان فرامیگیرند که چگونه میتوانند فضاهایی جذاب و راحت و در عین حال آموزنده برای کودکان به وجود آورند. این فضا میتواند یک کتابخانه، مدرسه، کلاس درس یا حتی کنجی از یک اتاق در خانه باشد. برای تشویق کودکان به کتاب خواندن نیازی به شعار و تبلیغ یا پند و اندرز پدر و مادر، آموزگار یا کتابدار نیست، بلکه فضایی که برای کودک زیبا و سرگرمکننده باشد، خود کودک را به خواندن فرامیخواند. با به کارگیری این اصول، کتابخانهها و همچنین کتابخانههای کوچک کلاسی تنها مکانی برای نگهداری و امانت دادن کتاب به کودکان نخواهند بود بلکه میتوانند با فضاسازی و تجهیز درست و اجرای فعالیتهای مناسب در پیوند با کتابخوانی، مکانی پویا، فعال و محبوب برای کودکان باشند.

سرفصلهای کارگاه «چگونه فضای کودک محور داشته باشیم»

فضای کودک محور چیست و چگونه ایجاد میشود؛

محیط سرشار از سواد؛

نقش مربی یا کتابدار به عنوان یک ترویجگر؛

سازماندهی کتابهای به شیوه ساده؛

طراحی و فضاسازی.

کارگاه آموزشی «چگونه فضای کودک محور داشته باشیم» ویژه کتابداران، آموزگاران و مربیان، مدیران و تصمیمگیرندگان مراکز آموزشی، مدارس و مهدکودکها خواهد بود.

این کارگاه از جمله کارگاههای برنامه «با من بخوان» است؛ برنامهای که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان راهاندازی شده است و هدایت میشود. فضاسازی و تجهیز کتابخانههای کودکمحور «با من بخوان» یکی از فعالیتهای این برنامه است که در پیوند با کارگاه آموزشی «چگونه فضای کودک محور داشته باشیم» در مناطق زیر پوشش برنامه اجرا میشود.

هزینه این کارگاه آموزشی ۷۵ هزار تومان است.

ثبتنام آنلاین در کارگاه

زمان برگزاری: جمعه چهارم اسفندماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۶

مکان برگزاری: خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی واقع در تهران، خیابان سیدجمالالدین اسدآبادی (یوسفآباد)، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، زنگ ۱

منبع: وب‌سایت کتابک