«کتاب، سایه‌بان شهر» در فرهنگسراها و کتابخانه‌های تهران

تاریخ خبر: ۱۹ آبان ۹۶

به مناسبت هفته کتاب، ویژه برنامههایی با شعار «کتاب، سایهبان شهر» در مراکز فرهنگی هنری تهران برگزار میشود.

به گزارش  ایسنا، براساس خبر رسیده،  سازمان فرهنگی هنری به مناسبت هفته کتاب، برنامههایی را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و با شعار «کتاب، سایهبان شهر»   از ۲۰ تا ۲۶ آبان در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار میکند.

در این هفته کتابخانه تخصصی ائمه اطهار با همکاری موسسه فرهنگی ائمه اطهار راهاندازی و تجهیز میشود و این کتابخانه به شبکه کتابخانههای سازمان فرهنگی هنری برای خدمترسانی و خدمات اطلاعاتی به شهروندان شهر تهران اضافه میشود.

مسابقه عکس «کتاب در قالب تصویر» به صورت مجازی و در فضای برنامه اینستاگرام اجرا میشود. شرکتکنندگان در این مسابقه باید تصاویر خود را با هشتگ #من_کتاب_ می_خوانم  با موضوعات کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در اینستاگرام خود بارگذاری یا برای اینستاگرام مدیریت کتابخانهها به نشانی  instagram.com/tehran_library  ارسال کنند.

رونمایی از نشریه دیجیتال «ترجمان علم اطلاعات و دانششناسی» از دیگر برنامههای هفته کتاب سازمان فرهنگی هنری است. این نشریه اولین مجله الکترونیکی در حوزه دانش کتابداری و اطلاع رسانی است و قصد دارد مقالات ترجمه شده از زبانهای دیگر را منتشر کند. این سازمان  محصولات فرهنگی همچون؛ نشانگر کتاب و دادهنماهایی درباره کتاب را تولید و توزیع میکند.

همچنین بازدید مدارس از کتابخانهها و عضویت رایگان با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و جذب کودکان به مطالعه در هفته کتاب از دیگر برنامههای سازمان فرهنگی و هنری است.

 اهدای کتابهای مطالعه شده شهروندان به دیگران یا کتابخانههای عمومی سازمان فرهنگی هنری از دیگر برنامههای هفته کتاب است که قصد دارد با اجرای این برنامه فرهنگ اهدای رایگان کتابهای مازاد و دست دوم به دیگران یا به کتابخانهها بین شهروندان ترویج پیدا کند.

 همچنین رونمایی کتاب و معرفی تازههای نشر با هدف حمایت از ناشران و نویسندگان و نقد و بررسی کتاب در قالب سلسله نشست در هفته کتاب  به همراه نمایشگاه کتاب در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار میشود.

نشست «یک کتاب، یک نویسنده» نیز  برای آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر شهر تهران و ایجاد انگیزه برای مطالعه کتابهای آنها از دیگر برنامههای سازمان فرهنگی هنری در هفته کتاب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا