کتابی درباره آزار جنسی کودکان منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «کتاب های جولیا» مجموعه ای با هدف آموزش مهارت های اجتماعی به مخاطبان کودک و نوجوان  است. به تازگی کتابی از این مجموعه تحت عنوان «گیرافتادم» با ترجمه مریم رضازاده منتشر شده است که به مخاطبان ۱۰ تا چهارده سال شیوه های مواجهه و دفاع با مزاحمان جنسی را می آموزد.

جولیا کوک که خود مشاور مدرسه بوده؛ در مقدمه این کتاب آورده است: «این کتاب ابزاری برای تشخیص در اختیار می گذارد که هم برای کودکان به دام افتاده و هم کودکانی که هنوز به دام نیفتاده اند؛ مفید است. به علاوه والدینی که کودکانشان آسیب دیده اند و خود را در این خصوص سرزنش می کنند یا گناهکار می دانند با خواندن این کتاب تسکین می یابند.»

این کتاب داستان پسر نوجوانی است که به دام مردی به نام فرانک می‌افتد. او در این مواجهه دچار چالش‌هایی می شود اما درباره مشکلاتش با کسی صحبت نمی‌کند. مدتی بعد این نوجوان  متوجه تکرار رفتار فرانک با دیگر پسران کوچک محل هم می‌شود و تصمیم می‌گیرد راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

 هدف مجموعه  «کتاب های جولیا» آموزش مهارت های حل مساله به مخاطبان است.

«گیرافتادم» نوشته جولیا کوک با ترجمه مریم رضازاده را انتشارات فنی ایران(کتاب‌های نردبان) با قیمت ۷ هزار تومان در قطع خشتی راهی بازار کتاب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر