کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» منتشر شد

تاریخ خبر: ۲۱ آذر ۹۶

کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» به طور غیرمستقیم به کودکان آموزش می‌دهد، چطور می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» به شباهت‌هایی می‌پردازد که هرکدام از ما ممکن است با وجود تفاوت‌های متعدد در ظاهر یا سبک زندگی‌مان با هم داشته باشیم و کافی است با یکدیگر گفتگو کنیم تا به این شباهت‌ها پی ببریم.

داستان این کتاب، ماجرای مرد آازه خوانی را روایت می‌کند که گیتار به دست گرفته و در باغی تنها نشسته و منتظر است تا زنجره بیاید و آواز بخواند. زنجره‌ای که هر وقت شاد است یا غمگین؛ عر زمان تنهاست یا عاشق می‌شود آواز می‌خواند و مرد آوازه خوان هم در تمامی‌این لحظات است که شروع به آواز خواندن می‌کند.

در  کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟»، گفتگو کردن است که موجب آشنایی بیشتر و نزدیی زنجره و مرد آوازه خوان به بکدیگر می‌شود. کتابی که می‌تواند به طور غیرمستقیم به کودکان آموزش دهد که چطور می‌تواتند با هم ارتباط برقرار کنند و به اشتراکات میان یکدیگر پی ببرند.

بابک صابری نویسنده کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» متولد ۱۳۴۴ است. او که بیشتر به عنوان یک جراح ارتوپد شناخته شده، علاقه زیادی به نوشتن داستان برای کودکان دارد و چندین کتاب برای کودکان نوشته که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی و… ترجمه شده است و از میان آثار او می‌توان به «دوست بزرگ»، «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»، «آبی گفت…»، «دختر بی‌بی گلاب» و «دوست من عنکبوت» اشاره کرد.

نگین احتسابیان، تصویرگر کتاب است و این اثر، یکی از ۱۵ اثر منتخب راه یافته به مسابقه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ از سوی ایران است.

کتاب «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» نوشته بابک صابری با تصویرگری نگین احتسابیان از سوی کتاب‌های طوطی(واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) در دو هزار نسخه و به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزای مهر – زهره نیلی