«‌کارگاهک»، کارگاه‌های یک‌روزه‌ی آدمک (تهران – آبان ۱۳۹۸)

دومین دوره از مجموعه کارگاه‌های یک‌روزه‌ی آدمک با عنوان «کارگاهک» برگزار می‌شود.

در دومین کارگاهک آدمک، که روز جمعه ۲۴ آبان ۹۸ در خانه‌ی هنرِ خِرَد برگزار می‌شود، سرفصل‌هایی از کارگاه‌های گذشته در طول ۶ ساعت آموزشی تکرار خواهد شد.

این کارگاه شامل ۶ ساعت آموزشی و هزینه‌ی ثبت‌نام در آن برای عموم و اعضای وابسته‌ی پایه ۳۵۰ هزار تومان و برای اعضای وابسته‌ی ویژه ۳۱۵ هزار تومان  است.

نام‌نویسی برای این کارگاهک از روز یکشنبه ۱۲ آبان ۹۸، ساعت ۱۰ صبح در وب‌سایت آدمک آغاز می‌شود.

اعضای وابسته‌ی ویژه می‌توانند با نوشتن کد ملی خود به لاتین (بدون نوشتن صِفرهای اول) در بخش «کد تخفیف را وارد فرمایید»، از این تخفیف استفاده نمایند.

با توجه به محدود بودن ظرفیت، بدیهی است اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر ثبت‌نام نمایند.

ساعت برگزاری کلاس‌ها: ۹ تا ۱۰:۳۰ – ۱۱ تا ۱۲:۳۰ – ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۰۰ – ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰

در پایان دوره، گواهی شرکت در این کارگاه به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

نشانی محل برگزاری کارگاه: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، بالاتر از میدان حسام الحکما (یاسمن)، موسسه‌ی منظومه‌ی خِرَد

سرفصل‌های آموزشی و مدرسین:

قصه بریز تو جیبت (از هفتمین کارگاه تابستانی – تابستان ۱۳۹۷)

قصه و شنیدنِ آن از علایق همیشگی انسان است. مربی موسیقی می‌تواند از این علاقه‌ی دیرین و شیرین بهره ببرد و با انتخاب قصه‌ای مناسب و ترکیبِ آن با بازی‌های موسیقایی، نمایشی، حرکتی و کلامی زمینه‌ای را برای تجربه‌ای متفاوت و خلاقانه از کلاس موسیقی فراهم کند. در این جلسه قصه‌ای را با هم بازی و تجربه خواهیم کرد.

(دنا نعمت‌الهی/ عضو پیوسته‌ی آدمک/ دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی کارل اُرف، کارشناس موسیقی از دانشگاه سوره/ مربی اُرف و کارگاه‌های بشنو و باور کن)

ماجرای ما و موج و موسیقی (از ششمین کارگاه تابستانی – تابستان ۱۳۹۶)

قصه یا داستان را می‌توان از مهم‌ترین راه‌کارهایی دانست که با ایجاد فضای مناسب، تمرکز و وحدتِ موضوعی در کلاس به مربی موسیقی کمک می‌کند تا روند آموزش شیرین‌تر، آسان‌تر و خلاقانه‌تر پیش رود. در این جلسه استفاده از داستان را در کلاس موسیقی تجربه خواهیم کرد.

(ساناز بروجردیان/ مربی مهمان/ دانش‌آموخته‌ی مرحله‌ی اول و دوم کارگاه تربیت مربی با نگرش اُرف-شول‌وِرک از سان‌فرانسیسکو، كارشناس موسيقی از دانشگاه تهران/ مربی اُرف)

ببین و بساز (از ششمین کارگاه تابستانی – تابستان۱۳۹۶)

«خلاقیت» و تلاش برای پردازش آن -اگر نگوییم مهمترین- بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نگرش و رهیافت اُرف‌-‌شول‌وِرک بوده و است. بارور ساختن خلاقیت از طریق بداهه‌گری‌ها و ساخت/ طراحی موسیقی و حرکت، از ابتدایی‌ترین مراحل با ساده‌ترین ابزار آغاز می‌گردد و در طول مسیر رشد و تکامل می‌یابد و صورت پیچیده‌تر و قوام یافته‌تری به خود می‌گیرد. در این جلسه با یاری جُستن از «تصویر»، راه‌هایی برای خلق در موسیقی خواهیم یافت و تلاش خواهیم کرد تا از قدم‌های کوچک و ابتدایی به ساختار منسجم‌تر در ساخت موسیقی برسیم.

(شهرزاد بهشتیان/ هیئت‌مدیره‌ی آدمک/ دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی کارل اُرف، کارشناس موسیقی از دانشگاه تهران/ مربی اُرف و خلاقیت‌ِ موسیقی، مدرس سلفژ و تربیت شنوایی، آهنگساز تئاتر کودک)

ریکوردر در کلاس اُرف (از چهارمین کارگاه تابستانی – تابستان ۱۳۹۴)

ریکوردر از سازهای قدیمی و خوش‌نوایی است که به دلایل گوناگون در کنار سازه‌های اُرف جای خود را در نگرش اُرف‌-‌شول‌وِرک باز کرده است. آموزش این ساز کوچک و خوش‌آهنگ به هنر‌جویان در گروه‌های سنی مختلف همواره با چالش‌هایی همراه است. در این جلسه با چند بازی و تمرین ساده برای آموزش درستِ تنفس، زبان زدن و چگونگیِ کنترل دمیدن در این ساز آشنا می‌شویم و نگاهی کوتاه به دو رویکرد مختلف آموزش ریکوردر خواهیم داشت.

(مستانه حکیمی/ هیئت‌مدیره‌ی آدمک/ دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی کارل اُرف، کارشناس موسیقی از دانشکده‌ی هنر و معماری/ مربی اُرف، مدرس سنتور و آواز جمعی)