اجرای ۳۰ برنامه کودک در ۱۲ روز در کرمانشاه

تاریخ خبر: ۷ آذر ۹۶

پس از وقوع زلزله کرمانشاه، تیم۲۰ نفره اجرای برنامه مرکز اوج کودک و نوجوان به مدت ۱۲ روز در روستاهای زلزلهزده حاضر شدند و در این مدت بیش از۳۰ اجرا برای مخاطبین خود اجرا کردند.

به گزارش ایلنا، مرکز اوج کودک و نوجوان در روز های ابتدایی پس از وقوع زلزله کرمانشاه با حضور در مناطق زلزلهزده با اجرای برنامههای شاد و مفرح تلاش کردند روحیه کودکان و نوجوانان آسیب دیده را بهبود بخشند.

وحید ملتجی مسئول مرکز اوج کودک و نوجوان با اشاره به حضور نیروهای این مرکز در هفتههای اخیر در کرمانشاه گفت: پس از وقوع زلزله کرمانشاه، تیم 20 نفره اجرای برنامه مرکز اوج کودک و نوجوان به مدت ۱۲ روز در روستاهای زلزلهزده حاضر شدند و در این مدت بیش از۳۰ اجرا برای مخاطبین خود اجرا کردند.

وی اظهار کرد: این برنامهها در دو بخش مختلف به اجرا گذاشته شد که بخشی از آن به صورت میدانی در خودروی معروف سفیر آفتاب که هم امکان پخش فیلم و اجرای برنامه را دارد، عملیاتی شد و بخشی از آنها هم در چادرهای تعبیه شده در این مناطق اجرا شد.

مسئول مرکز اوج کودک و نوجوان هدف مجموعه خود را از اجرای برنامه در مناطق زلزله زده اینگونه تشریح کرد: هدف اصلی ما، ایجاد آمادگی ذهنی و روانی برای کودکان و نوجوانان آسیب دیده از زلزله برای تحمل سختیها و مشکلات پیش رو بود. ما تلاش کردیم این آمادگی را با ایجاد انگیزه، امید به زندگی، امید به فردای بهتر و تقویت بعد روحی در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

ملتجی با اشاره به حضور تیم اجرای این مرکز در مناطق متعدد گفت: در طول ۱۲ روز حضور تلاش کردیم در بیشتر مناطق آسیب دیده از زلزله حضور پیدا کنیم برای مثال در شهر سرپل ذهاب در منطقه مسکن مهر، هلال احمر، پارک بزرگ شهر، دانشگاه پیام نور امام زاده احمدابن اسحاق، دشت ذهاب، روستای آینه ودر شهر ثلاث باباجانی در میدان فرمانداری، کمپ هلال احمر، تازه آباد ثلاث و همچنین در شهر ازگله در مناطق کوئیک حسن، کوئیک عزیز و کوئیک مجید به اجرای برنامه پرداختیم.

مسئول مرکز اوج کودک و نوجوان با اشاره به همکاری افراد متخصص و داوطلب در مناطق زلزلهزده با تیم اجرای این مرکز تصریح کرد: ما دو مخاطب کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده بودیم که برای هر یک برنامهها و سرگرمیهای مختص به خود را تعبیه نموده بودیم به همین دلیل خیلی از گروههای متخصص حاضر در شهرهای کرمانشاه به کاروان ما متصل می شدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دو برنامه زنده با همکاری شبکه دو اجرا کردیم، همچنین در شهر هایی که حضور مییافتیم هم مربیان مهد و هم روحانیونی که تخصص ارتباطگیری با کودکان و نوجوانان را داشتند به کاروان ما اضافه میشدند و توانستیم با آنها برنامه مشترکی از جمله نقاشی، اریگامی، کاردستی وبه اجرا بگذاریم.

وحید ملتجی در پایان اظهار داشت: این برنامهها فاز اول اقداماتی بود که در مرکز اوج کودک و نوجوان برای مناطق زلزلهزده در نظر گرفته بودیم و اکنون در حال برنامهریزی فاز دوم آن هستیم که به محض نهایی شدن، اقدامات لازم برای اجرا آن صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایلنا