برنامه‌های باغ کتاب برای هفته کتاب

تاریخ خبر: ۲۰ آبان ۹۶

مدیر باغ کتاب از اهم برنامههای باغ کتاب به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، سیدمجید حسینی در اینباره اظهار کرد: با توجه به اینکه باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی فعالیت میکنیم، تلاش داریم کتابفروشی به یک مسئله مهم در جامعه تبدیل شود.

او برنامهتجربه یک روز به عنوان کتابفروشرا یکی از ویژهبرنامه های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: در این برنامه افراد مورد علاقه مردم در حوزه کتابفروشی، افراد و اشخاص مشهور، نویسندگان معروف، بازیگران سینما و تلویزیون و کارگردانان یک روز در باغ کتاب تهران علاوه بر فروش کتاب و امضا، برای دوستداران خود توضیحاتی درباره کتابهای مورد نظر ارائه میدهند.

مدیر باغ کتاب با معرفی پویشدور دنیا در هفت روز، تصریح کرد: در این پویش از هر منطقه جغرافیایی دنیا یک کتاب معروف انتخاب و از طریق فضای مجازی و شبکههای اجتماعی معرفی میشود و در پایان نشست نقد و بررسی این کتابها با حضور مترجمان و علاقهمندان در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار میشود.

تجلیل از ناشران و نویسندگان برتر با حضور شهردار تهران

حسینی تجلیل از کتابفروشان ماندگار کشور را که سالها در این حوزه فعالیت کردهاند و برگزاری نشستی با حضور ناشران، نویسندگان، مترجمان، فعالان صنعت چاپ و مطبوعات و کتابفروشان، با دعوت از شهردار تهران را از دیگر برنامههای این مجموعه در هفته کتاب عنوان کرد.

او با اشاره به رونمایی از انیمیشندایناسورها کتاب نمیخوانند، افزود: این انیمیشن ۵۰ قسمتی به همت علی درخشی در قالب طنز با هدف تبلیغ و مذمت کتاب نخواندن ویژه کودکان و نوجوانان ساخته شده است.

رونمایی از مجموعه ۱۰۰ رمان

به گفته مدیر باغ کتاب، مجموعه۱۰۰ رماندر هفته کتاب در مجموعه باغ کتاب تهران رونمایی میشود. در این مجموعه رمانهای برتر توسط هنرمندان مشهور همچون لیلی رشیدی و صابر ابر در قالب فیلمهای ۲۰ دقیقهای معرفی میشود. این مجموعه پس از رونمایی در شبکههای اجتماعی منتشر میشود.

او اکران، نقد و بررسی هفت فیلم سینمایی اقتباسی ایران و جهان را از دیگر برنامههای این هفته دانست و بیان کرد: در این هفته از مجموعه ۱۷ جلدی با موضوع علم برای کودکان رونمایی میشود و از آکادمی آنلاین (آموزشکده آن لاین) باغ کتاب، سایت ویژه اینترنتی در بخش آموزشکده کودک، رادیو آموزشکده، شبکه آموزشکده و مجله آموزشکده رونمایی میشود.

افتتاح نخستین کتابنما

حسینی از افتتاح نخستینکتابنما، کتاب نمایشگاه ایران با موضوع داستان آفرینش در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه صفحات یک کتاب در قالب کتابنمای قرآن و علم در ابعاد بزرگ با موضوع داستان آفرینش و تشریحات قرآن در زمینه مسائل خلقت انسان به نمایش گذاشته میشود. در این بخش هر صفحه کتاب در حدود چهار متر بازسازی شده تا تمام بخشهای کتاب برای خانوادهها قابل رویت باشد و علاقهمندان میتوانند این کتاب را خریداری کنند.

او با اشاره به اینکه در روز کتاب و کتابخوانی، چهارشنبه (۲۴ آبانماه)، ۲۲۰۰ دانشآموز از مجموعه باغ کتاب تهران بازدید میکنند، اظهار کرد: مجموعه باغ کتاب در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان در تلاش است با برگزاری برنامههایی تعامل بیشتری با مدارس ایجاد کند تا آموزش و پرورش و دانشآموزان از امکانات علمی، فرهنگی، کتاب، کتابخوانی و تفریحات مفید بهرهمند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا