نمایشگاهی از آثار کودکان ۶ ساله در موزه ملک

تاریخ خبر: ۱۵ آبان ۹۶

نمایشگاه «موزه ملک از نگاه من» از مجموعه نقاشیهای دستهای از کودکان شش ساله تهرانی با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی بادبادک، همزمان با هشتادمین سالروز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در ساختمان این گنجینه گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «موزه ملک از نگاه من» از مجموعه نقاشیهای دستهای از کودکان شش ساله تهرانی با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی بادبادک، همزمان با هشتادمین سالروز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در ساختمان این گنجینه گشایش یافت.

نمایشگاه «موزه ملک از نگاه من»، مجموعهای جذاب از آثار هنری کودکان شش ساله، به ویژه در زمینه طراحی ساده گل و مرغ، برگرفته از آثار تالار قلمدانها و جلدهای لاکی کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار میآید که به عنوان دستاورد یک همکاری فرهنگی میان بزرگترین موقوفه فرهنگی ایران و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی بادبادک، برداشت آزاد این دسته از کودکان را از بازدیدها و کارگاههای موزهای دربرمیگیرد. کودکان، آثار این نمایشگاه را پس از نمایش تصویر آثار کتابخانه و موزه ملی ملک در آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی بادبادک و تور بازدید به مناسبت هشتادمین سالروز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک آفریدهاند.

الهه سالار، فعال حوزه آموزش کودک و مجری برگزاری نمایشگاه در اینباره میگوید: نمایشگاه «موزه ملک از نگاه من» در نخستین گام، بر پایه آموزش مفهومهایی چون بخشش، سخاوتمندی و فداکاری با شناساندن نمونه موردی حاج حسین آقا ملک، بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک بر پا شده است. کودکان شش ساله، آثار خود را با ایدهگرفتن از تصویر حاج حسین آقا ملک و آثار تالار لاکی و قلمدانها به ویژه کتاب کلیات سعدی، به گونهای جذاب پدید آوردهاند.

وی میافزاید: این کودکان، پیش از آشنایی با کتابخانه و موزه ملی ملک، به ویژه پیش از بازدید از آنجا و شناخت حاج حسین آقا ملک، هنگام شنیدن نام «ملک»، بیشتر پادشاهان را به یاد میآوردند اما رفتهرفته پس از این آشنایی فرهنگی دریافتند ملک، فردی عادی اما ثروتمند بوده که همه این گنجینه را فراهم آورده، وقف کرده و بخشیده است تا همه به ویژه کودکان از آن بهرهمند شوند. این بهترین شکل بخشش است که کودکان پس از درک آن، آثار هنری خود را به گونه برداشت آزاد آفریدند.

به گفته وی، این نقاشیها در واقع هدیههای کودکان برای سالروز هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار میآیند.

نمایشگاه «موزه ملک از نگاه من»، از مجموعه نقاشیهای کودکان شش ساله تهرانی با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی بادبادک، از روز شنبه ۱۳ آبان تا روز سهشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ خورشیدی در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برپا است. دوستداران فرهنگ و هنر، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰  تا ۱۶:۱۵ از این نمایشگاه جذاب میتوانند بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا