جشن فصلی «لاک‌پشت پرنده» برگزار می‌شود

هجدهمین جشن فصلی «لاک‌پشت پرنده» با حضور نویسندگان و مترجمان کتاب‌های راه‌یافته به این فهرست روز جمعه ۹ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، جشن امضای پاییزی «لاک‌پشت پرنده» از ساعت ۱۸ روز جمعه ۹ مهرماه با همنشینی با کتاب، بازی و خنده در فروشگاه مرکزی شهر کتاب همراه خواهد بود.

«لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود. گروهی از منتقدان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان در پایان هر فصل، فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان را معرفی می‌کنند. این فهرست ضمیمه فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود و قرار است راهنمای پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان باشد تا مناسبت‌ترین کتاب‌های سال برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان انتخاب شود. در سال اول انتشار این فهرست، کتاب‌ها در سه گروه کتاب‌های عالی، کتاب‌های خوب و کتاب‌های راه یافته طبقه‌بندی و معرفی می‌شدند. در حال‌ حاضر، کتاب‌ها بر مبنای گروه سنی و گروه موضوعی و همچنین بر حسب رأی داورها با امتیاز شش لاک‌پشت (کتاب‌های بسیار عالی)، پنج لاک‌پشت (کتاب‌های عالی)، چهار لاک‌پشت (کتاب‌های خیلی خوب) و سه لاک‌پشت (کتاب‌های خوب) معرفی می‌شوند.

فروشگاه مرکزی شهر کتاب در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه کلاته واقع است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)