دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،شورای کتاب کودک دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» با عنوان «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (پنجم و ششم آبان‌ماه ۱۳۹۵) در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌کند.

موضوع اصلی این همایش پدیده خواندن و بررسی آن از جنبه‌های گوناگون، با تأکید ویژه بر لذت‌های خواندن ادبیات است و پژوهشگران، دانشجویان و فعالان این حوزه پژوهش‌ها، یافته‌ها و تجربیات خود در زمینه خواندن و لذت‌های آن را برای شرکت‌کنندگان عرضه می‌کنند.

در این جشنواره، دکتر کریستین اریاستر از نروژ به بحث پیرامون «ساختار درگیر شدن: چگونه ادبیات کودک خواننده را در تجربه‌ای زیبایی‌شناسانه مشارکت می‌دهد» و «ادبیات کودک در نروژ» می‌پردازد.

زری نعیمی، شیدا آرامش‌فرد، سمانه قاسمی، فرزانه آقاپور، مهناز جوکاری، سمانه نوذر، محسن حاجی زین‌العابدینی، یزدان منصوریان، فریبا اقدامی، مرجان فروغی، ویکتوریا فاتحی، عادله خلیفی، علی‌اصغر سیدآبادی، مونا موحدیان، مهناز دهقان طرزجانی و… از دیگر نویسندگان و پژوهشگرانی هستند که در این برنامه به ارائه مقاله می‌پردازند.

همچنین در حاشیه این همایش دو کارگاه با عنوان‌های «ویژگی‌های ادبیات کودک» و «تحلیل کتاب‌های تصویری: رابطه متن و تصویر» توسط داگ لارسن، مدرس نویسندگی خلاق از نروژ و آسه ماریا آماندسن برگزار می‌شود که کارگاه نخست مخصوص نویسندگان جوان ایرانی و کارگاه دوم مخصوص تصویرگران و منتقدان جوان خواهد بود.

مراسم اختتامیه نیز از ساعت ۱۹ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه (۶ آبان ۱۳۹۵) در موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (پنجم وششم آبان‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۹ در موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان‌های فلسطین جنوبی و برادران مظفر پلاک ۱۰۸۰ سالن سرای کتاب برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)