ستاد امدادرسانی فرهنگی کودک و نوجوان در کانون تشکیل شد

تاریخ خبر: ۲۴ آبان ۹۶

به منظور امدادرسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق زلزلهزده غرب کشور «ستادامداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزلهزده غرب کشور» به ریاست علیرضا حاجیانزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران تشکیل شد.

به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، این ستاد متشکل از مدیرعامل، معاون فرهنگی، معاون توسعه و مدیریت منابع، مشاور اجرایی مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون است که به منظور حضور گستردهتر، اعزام مربیان داوطلب، کتابخانههای سیار، هماهنگی برای اعزام هنرمندان و نویسندگان در میان بچهها وبرای امدادرسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش اجرای فعالیتهای فرهنگیهنری از قبیل کتابخوانی، قصهگویی، نمایش، برپایی کارگاههای هنری وبرای بهبود شرایط روحی و امیدبخشی به بچهها و خانوادههای آسیبدیده از حادثه زلزله در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

همچنین جمعآوری و ارسال محصولات فرهنگی از قبیل: کتاب، اسباببازی، نوشتفزار و دیگر اقلام فرهنگی از دیگر برنامههای ستاد امدادرسانی فرهنگی کانون است که بر همین اساس این ستاد ضمن فراهم کردن تعدادی اقلام فرهنگی، آماده جمعآوری و دریافت هدایای فرهنگی خانوادهها و خیران برای ارسال به مناطق زلزلهزده غرب کشور است.

در عین حال از سوی علیرضا حاجیاناده رییس ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزلهزده غرب کشور،  مجتبی دانشور به عنوان دبیر ستاد و مهناز فتاحی به عنوان مدیر منطقهای این ستاد منصوب شدند تا هماهنگیهای لازم در این زمینه با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است کانون طی 30 سال گذشته همواره در پی وقوع حوادث و بلایای طبیعی ضمن حضور در این مناطق تلاش کردهتا از آلام و دردهای کودکان و نوجوانان به عنوان آسیبپذیرترین اقشارجامعه در مقابل این مصیبتها بکاهد.

حضور و انجام فعالیتها و برنامههای متنوع فرهنگی و هنری کانون در قالب امدادرسانی فرهنگی در حوادث رودبار، قائن، گلستان، آوج، بم، آذربایجان شرقی، منطقه زیرکوه خراسان جنوبی و بوشهر در سالهای نهچندان دور تاثیر زیادی در روحیه بچههای آسیبدیده این مناطق داشته است.

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان