مجموعه رویدادهای «پنجه» (تهران – تابستان ۱۳۹۵)

در شهریورماه ۱۳۹۵، به مناسبت پنجمین سالگرد برگزاری کارگاه‌های تابستانی آدمک، مجموعه رویدادهایی با عنوان «پنجه» به مدیریت اجرایی نسترن کیمیاوی و شهرزاد بهشتیان در تهران برگزار شد.

پنجمین کارگاه تابستانی آدمک، با حضور ۱۲۷ شرکت‌کننده از ۳۰ شهر مختلف ۱۸ استان ایران، از ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۵ در مؤسسه منظومه خِرَد تهران برگزار شد و شامل ۱۲ ساعت آموزشی با عناوین مختلف عملی و نظری بود. در این کارگاه ۱۶ سرفصل‌ منتخب از سرفصل‌های ارائه‌شده در چهار تابستان گذشته ارائه شد و شرکت‌کنندگان می‌توانستند از میان سرفصل‌های ارائه‌شده و بر اساس علاقه و نیاز خود، ۶ سرفصل‌ را انتخاب نمایند.

هم‌چنین پس از برگزاری کارگاه تابستانی مجموعه‌ای از سمینارها و کلاس‌های عملی تخصصی ویژه با حضور و به تدریس خانم پروفسور باربارا هَسِل‌باخ (مدیر همایشگاه جهانی اُرف-شول‌وِرک سالزبورگ) و آقای پروفسور ولفگانگ هارتمَن (قائم‌مقام مدیر همایشگاه جهانی اُرف-شول‌وِرک سالزبورگ) ارائه شد.

در این سمینارها که در مکان‌های مختلفی نظیر تالار فارابی دانشگاه هنر، موزه هنرهای معاصر و مؤسسه منظومه خِرَد برگزار شد، موضوعات مختلفی در ارتباط با نگرش اُرف-‌شول‌وِرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از اتفاقات ویژه در این رویداد، رونمایی از کتاب «نظریه و رهیافت اُرف-‌شول‌وِرک» (مجموعه مقالات همایشگاه دانشگاه اُرف-شول‌وِرک در سالزبورگ) به کوشش و دبیری باربارا هَسِل‌باخ و به ترجمه‌ی کامران غبرایی بود که با حضور هر دوی ایشان برگزار شد.

در روز پایانی این رویداد، «انجمن اُرف-‌شول‌ورک ایران» با معرفی خویش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از پاییز ۱۳۹۵ آماده‌ی عضوپذیری خواهد بود.

برای دیدن عکس‌های این رویداد به «عکس‌خانه» مراجعه کنید.