«موسیقی کودک» اتریشی‌ها را به شیراز کشاند

تاریخ خبر: ۴ بهمن ۱۳۹۳

روزنامه‌ی خبر جنوب، صفحه‌ی ۸، فرهنگ و هنر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، کارگاه زمستانی تربیت مربی موسیقی کودک با هدف گسترش آگاهی و بسترسازی مناسب برای افزایش مهارت‌های مربیان موسیقی کودک و آشنایی آنها با دیدگاه ارف شول ورک، طراحی و اجرا خواهد شد.

شهرام ممتحن، مدیر موسه فرهنگی هنری آبنوس شیراز با اشاره به اینکه جمعی از فارغ التحصیلان دانشکده ارف شول ورک دانشگاه موتسارتیوم سالزبورگ اتریش در غالب دو موسسه فرهنگی هنری آبنوس شیراز و آدمک تهران این کارگاه را اجرامی کنند افزود: برنامه یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن فرهنگی اتریش و هتل بین المللی ستارگان در شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران زمین اجرا خواهند شد .

وی ادامه داد: اساتید و فارغ اتحصیلان دانشکده کارل ارف دانشگاه موتسارتیوم اتریش در این کارگاه به مدت ۳ روز کار فشرده به شرکت کنندگان آموزش خواهند داد که مستانه حکیمی و شهرام ممتحن به نمایندگی از موسسات مذکور مدیریت اجرایی این کارگاه را بعهده دارند.

مدیر موسه فرهنگی هنری آبنوس شیراز ابراز داشت: خانم آندرا استرتاگ و آقای اری گلاگه اساتید میهمان کارگاه زمستانی هستند که با دعوت مدیران اجرایی و همکاری انجمن فرهنگی اتریش به شیراز خواهند آمد و در کنار ۴ نفر از فارغ اتحصیلان دانشکده ارف خانم ها غزل بغدادی، مونا منوچهری و شهرام ممتحن و فرزان فرنیا سرفصل های مشخص شده ای را به هنرجویان آموزش خواهند داد.

ممتحن تصریح کرد: انجمن فرهنگی اتریش بصورت فعال در کنار برگزارکنندگان نقش مهمی را در به ثمر رسیدن این کارگاه عهده دار بوده و مثل همیشه در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فاخر فرهنگی در کشور ایران به هنرمندان و برنامه گذاران یاری رسانیده است  و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی بخش ها از جمله کارشناسی موسیقی، اداره آموزش، اداره ادبی هنری، معاونت ها، حراست و روابط  عمومی در انجام کارگاه فعالانه برنامه گذاران را یاری رسانیده اند .

وی با بیان اینکه هتل بین المللی ستارگان همچون همیشه در کنار اجرای برنامه های بزرگ فرهنگی، هنری استان نقش بسزایی را در اجرای کارگاه زمستانی تربیت مربی موسیقی کودک در شیراز عهده دار بوده است، گفت: در اولین روز ثبت نام هنرجویانی از مشهد، کرمان، رفسنجان، ساری، رشت، تهران، اصفهان، کرج و اهواز جهت شرکت در کارگاه نامنویسی کرده اند.

این هنرمند موسیقی با ابراز امیدواری از اینکه اینگونه اتفاق بزرگ آغازی باشد برای ایجاد یک تحول در آموزش بنیادین موسیقی وضمن بستر سازی و ایجاد زیرساختارهای مناسب نقطه عطفی باشد در این راستا، بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی قبلی اطلاع رسانی برای هنرجویان استان فارس در دومین مرحله از چند روز گذشته آغاز شده و تا پایان روز دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: روزنامه خبر جنوب، روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس