نمایشگاه گروهی تصویرسازی «یادگاری» به یاد توران میرهادی برگزار می‌شود

تاریخ خبر: ۱۳ آبان ۱۳۹۶

شورای کتاب کودک با همکاری فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه گروهی تصویرسازی «یادگاری» را به یاد بانو توران میرهادی در گالری ویستا برگزار میکند.

در نمایشگاه گروهی تصویرسازی «یادگاری» آثاری از تصویرگرانی چون مهشید آسودهخواه، نگین احتسابیان، بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ سهرابی، مرجان ثابتی، هدا حدادی، پژمان رحیمیزاده، فرشید شفیعی، مریم طباطبایی، کمال طباطبایی، حسن عامهکن، نجوا عرفانی، کیوان عسگری، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفائیان به نمایش درخواهد آمد که به کوشش کیوان عسگری گرد آمده است.

تاریخ اجرای نمایشگاه گروهی تصویرسازی «یادگاری»

نمایشگاه گروهی تصویرسازی «یادگاری» از جمعه ۱۹ تا ۲۹ آبانماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ویستا واقع در تهران، خیابان مطهری (تختطاووس)، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که این نمایشگاه روزهای شنبه تعطیل خواهد بود.

درباره توران میرهادی بیشتر بدانید:

توران میرهادی استاد برجسته ادبیات کودکان ایران، در سال ۱۳۰۶شمسی در تهران زاده شد و در ۱۸ آبان ۱۳۹۵ جهان فانی را ترک گفت. میرهادی در سال ۱۳۲۵ به فرانسه رفت و در رشته روانشناسی تربیتی در «سوربن» و همزمان در رشته آموزش پیش از دبستان و ابتدایی در کالج «سوینه» پاریس درس خواند. در سال ۱۳۳۴ به نام برادر از دست رفتهاش، کودکستان فرهاد و بعدها، دبستان و راهنمایی فرهاد را بنیاد نهاد. شورای کتاب کودک نیز با تلاش توران میرهادی و همفکران او، برای گسترش و پیشبرد هرچه بیشتر امر ادبیات کودکان در سال ۱۳۴۱ تاسیس شد. او همچنین بنیانگذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۸ تا هنگام فوت بود.

منبع: وب‌سایت کتابک