نویسنده «کد داوینچی» وارد دنیای کودکان شد

تاریخ خبر: ۷ اسفند ۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د استار، دن براون نویسنده پرفروش کتاب «کد داوینچی» قصد دارد به زودی نخستین کتاب کودک خود و همچنین یک آلبوم موسیقی کلاسیک منتشر کند.

این نویسنده کتاب تصویری خود را با عنوان «سمفونی وحش» در ماه سپتامبر بیرون می‌دهد. این کتاب با الهام از کتاب‌های کودک کلاسیک از جمله «پیتر و گرگ» و «کارنوال حیوانات» نوشته و تصویرگری شده است.

داستان کتاب درباره شخصیتی بازیگوش به نام «مایسترو ماوس» است که به تعدادی از دوستان اهل موسیقی‌اش از جمله چند چیتا، کانگرو، فیل و نهنگ‌های آبی سر می‌زند.

هر یک از صفحه‌های این کتاب که توسط سوزان باتوری هنرمند اهل مجارستان تصویرگری شده، مربوط به یک حیوان متفاوت است و به صفحه‌های کتاب دانشی می‌بخشد که باعث شکل‌گیری مکالمه‌هایی درباره شفقت، صبر، احترام و جمع‌گرایی می‌شود.

باتوری همچنین در پس‌زمینه‌های تصاویر خود سرنخ‌ها و پازل‌هایی مخفی قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به حروف‌های به هم ریخته‌ای اشاره کرد که منتهی به سرنخ‌های دیگری می‌شوند. او گفته این سرنخ‌ها «برای خوانندگان علاقه‌مند تمام سنین» می‌توانند جذاب باشند.

«سمفونی وحش» همچنین همراه یک آلبوم موسیقی کلاسیک منتشر می‌شود که توسط خود دن براون نوشته شده و ارکستر فستیوال زاگرب کرواسی آن را نواخته است.

خوانندگان می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن اسمارت‌فون کاربردی رایگان به آهنگ‌های کتاب گوش کنند. وقتی دوربین تلفن همراه روی هر صفحه قرار می‌گیرد، اپلیکیشن از واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا آهنگ مناسب را برای هر صفحه پخش کند.

براون در بیانیه‌ای توضیح داد: «من عاشق داستان‌سرایی هستم و رمان‌هایم همیشه سعی دارند تم‌های موضوعی مختلف را با هم مخلوط کنند. در این کتاب می‌خواستم این ایده را گسترش بدهم و یک تجربه حقیقتاً چندلایه با استفاده هم‌زمان زبان‌های مختلف یعنی هنر، موسیقی و کلمات خلق کنم.»

با وجود اینکه براون به خاطر رمان‌های جذابی از جمله «آخرین نماد» و «فرشته‌ها و اهریمن‌ها» شناخته می‌شود، او بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج کار خود را در زمینه موسیقی ادامه داد. وی اوایل دهه نود میلادی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد تا خواننده و آهنگساز شود و بعد به آکادمی ملی آهنگسازان پیوست.

منبع: خبرگزاری مهر