ویژه‌‌نامه

سال ۱۴۰۰ سالگرد دومین پنج‌سالانه‌ی فعالیت‌های موسسه‌ی آدمک و انجمن اُرف-شول‌ورک ایران بود.

این سالگرد که «پنجه‌ی ۲» نام داشت فرصتی بود برای مرور دستاوردهای ده‌ سال گذشته‌ی آدمک و انـجمن و نگاهی به برنامه‌‌های آینده و پیش رو. به همین مناسبت کارگروه پژهشی انجمن ارف-شول‌ورک ایران بر آن شد تا با کنکاش در بایگانی آدمک مجموعه‌ای مدون با عنوان «ویژه‌نامه» منتشر کند.

مجموعه‌ی حاضر گردآوردی است از مستندسازی کارگاه‌ها، رویدادها، اتفاقات و دستاوردهای آدمک که در کارگروه ویژه‌ای در شورای دبیری تدوین شده است. هریک از این اسناد و یادداشت‌ها مربوط به بازه‌ی ده‌ساله‌ی ۱۳۹۰ تا تابستان ۱۴۰۰ شمسی است و هرکدام بناست تا نوری باشد بر این تاریخ تا راه فردا به گواه دیروز هموارتر گردد.

این «ویژه‌نامه» که شامل شش فصل است با سرفصل‌هایی هم‌چون «درآمد»، «درباره‌ی کارگاه‌ها و نشست‌ها»، «آموزگاران و مهمانان»، «بازی‌ها و سازمایه‌های آموزشی»، «فعالیت‌های مرتبط با تولید محتوای مطالعاتی و شنیداری» و … توسط بیست نویسنده که همگی از مربیان و مهمانان و اعضای انجمن بوده‌اند نوشته شده است.

مجموعه‌ی حاضر به دبیری کامران غبرايی و مستانه حکیمی در ۱۵۰ صفحه تهیه شده و به شکل رایگان در وب‌سایت آدمک در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.