کنسرت مادربزرگ‌ها برای نوه‌ها

گروه موسیقی «زنگوله» که در زمینه‌ موسیقی کودکان فعالیت می‌کند، در حالی در تالار رودکی کنسرت می‌دهد که مادربزرگ‌ها هم در این اجرا روی صحنه خواهند رفت.

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «زنگوله» در این‌باره توضیح داد: اجرای پیش رو، بخش کوچکی از مجموعه قطعات خلاقانه‌ی روش آموزش موسیقی کودک «زنگوله» است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. این قطعات کاملا ایرانی هستند و براساس ملودی‌های ردیف دستگاهی موسیقی ایران شکل‌ گرفته‌ یا برخی ترانه‌های بومی در شکلی کودکانه بازسازی شده‌اند.

سجاد تنها ادامه داد: «گردماه» و «گردمهان» دو ساز کوبه‌ای جدید هستند که برای گرو‌ه‌های سنی مشخص ساخته شده‌اند و در این کنسرت برای اولین‌بار به صدا در خواهند آمد. این سازها را خودم ساخته و آن‌ها را برای کودکان مناسب‌سازی کرده‌ام. این سازها از نظر فیزیکی چندان عجیب نیستند و فقط آن‌ها را ساده‌ کرده‌ام. «گردماه» برای کودکان 2 تا 4 ساله است و «گردمهان» نیز سازی مناسب برای کودکان تا 7 سال سن است.

او گفت:‌ ما برای این اجرا قطعه‌ای را هم در نظر گرفتیم که در آن، مادربزرگ‌ها همراه بچه‌ها روی صحنه حاضر می‌شوند و قطعاتی را هم‌خوانی می‌کنند. این قطعه «یاس سپید» نام دارد و مناسب برای کودکان و خانواده‌هاست. در این اجرا 30 کودک هنرمند روی صحنه خواهند رفت.

سرپرست گروه موسیقی «زنگوله» درباره‌ی نحوه‌ی سازبندی این کنسرت نیز توضیح داد:‌ بچه‌ها در این اجرا سازهای کوبه‌ای را خواهند نواخت و حرکت و آواز نیز برعهده‌ی بچه‌هاست؛ اما نوازندگی سازهای ملودیک را نوازندگان بزرگسال برعهده خواهند گرفت. در واقع، بچه‌ها در این اجرا روی نوازندگی سازهای ملودیک تمرکز ندارند.

کنسرت «زنگوله» 7 خردادماه ساعت 18 در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)